| 23-11-2024 | 09:18
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 7

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,410
· Nieuwste lid: KluZCSsb
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Vliegroutes naar Lelystad Airport
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-06-2017 00:47
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08

Voortgang routes luchthaven Lelystad (rijksoverheid.nl): https://www.rijks...n-lelystad


Zweefvliegclub Lemelerveld dupe van routes naar Lelystad Airport
Lees: http://www.desten...~aa3b7250/

Nieuwe vliegroutes Lelystad Airport betekenen einde voor Teuge
Lees: http://www.desten...~a8591c89/

Duidelijkheid over vliegroutes van en naar Lelystad
Lees: https://www.omroe...r-lelystad

AOPA en KNVvL ontstemd over vertrekroute Lelystad-Teuge
Lees: https://www.piloo...tad-teuge/

Reactie KNVvL: http://www.knvvl....uchtvaart/

Reactie AOPA: https://www.aopa....newsID=390
Gewijzigd door webmaster op 27-06-2017 13:16
 
www.zweefportaal.nl
maaikgollef
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-06-2017 14:32
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

sluit je aan bij de stichting HoogOverijssel.nl zodat we gezamenlijk naar de rechter kunnen als er niets met onze voorstellen wordt gedaan en dit plan wordt doorgedrukt
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
Frits Urselmann
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-06-2017 22:25
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 571
Sinds: 04.09.08

webmaster schreef:
Voortgang routes luchthaven Lelystad (rijksoverheid.nl): https://www.rijks...n-lelystad


Zweefvliegclub Lemelerveld dupe van routes naar Lelystad Airport
Lees: http://www.desten...~aa3b7250/

Nieuwe vliegroutes Lelystad Airport betekenen einde voor Teuge
Lees: http://www.desten...~a8591c89/

Duidelijkheid over vliegroutes van en naar Lelystad
Lees: https://www.omroe...r-lelystad

AOPA en KNVvL ontstemd over vertrekroute Lelystad-Teuge
Lees: https://www.piloo...tad-teuge/

Reactie KNVvL: http://www.knvvl....uchtvaart/

Reactie AOPA: https://www.aopa....newsID=390



hoeveel velden ondervinden eigenlijk last van dit "nieuwe" lelystad?

Salland
Terlet
Teuge
Flevo
Noordoostpolder
wie nog meer ?

dat is nogal wat , wat hier gebeurd !
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/
 
vezc.aero
Sieb
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-06-2017 23:33
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

In de brief van LVNL staat op de laatste bladzijde een gevaarlijke passage namelijk dat : de luchtruimclassificatie in sommige TMA's moet worden verhoogd! Belangrijkste vraag is hier om welke gebieden ( Nieuw Milligen TMA,s ) dit gaat en om welke verhoging van classificatie het gaat . Ik vrees dat men van E naar D of nog erger C of B wil. En dan is de volgende vraag waar de ondergrens komt te liggen.

Een heel groot deel van de luchtruimproblrmatiek kan worden opgelost door het fors verhogen van het Transition Altitude van 3500 fit naar 8000 of zelfs 10000 voet. Dit omdat dan de verticale separatie ven 1000 ff naar 500 ft terug kan. Ook LVNL wil dit en het levert aan de onderkant zomaar 2000 ft of meer ruimte voor de GA op.

Als we niet oppassen dan mogen we straks niet hoger dan FL 050 of FL 055 in heel Nederland. En alleen omdat ze die paar lelystadvluchtjes niet door de SPL TMA willen laten gaan want eromheen is makkelijker.
Tijd om Schiphol in de Noordzee neer te leggen ....
 
www.acvz.nl
diederik
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-06-2017 06:09
Lid

Berichten: 58
Sinds: 09.09.08

Frits Urselmann schreef:
webmaster schreef:
Voortgang routes luchthaven Lelystad (rijksoverheid.nl): https://www.rijks...n-lelystad


Zweefvliegclub Lemelerveld dupe van routes naar Lelystad Airport
Lees: http://www.desten...~aa3b7250/

Nieuwe vliegroutes Lelystad Airport betekenen einde voor Teuge
Lees: http://www.desten...~a8591c89/

Duidelijkheid over vliegroutes van en naar Lelystad
Lees: https://www.omroe...r-lelystad

AOPA en KNVvL ontstemd over vertrekroute Lelystad-Teuge
Lees: https://www.piloo...tad-teuge/

Reactie KNVvL: http://www.knvvl....uchtvaart/

Reactie AOPA: https://www.aopa....newsID=390



hoeveel velden ondervinden eigenlijk last van dit "nieuwe" lelystad?

Salland
Terlet
Teuge
Flevo
Noordoostpolder
wie nog meer ?

dat is nogal wat , wat hier gebeurd !


ACVZ? Gooise?
 
Jan de Hulster
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-06-2017 10:03
Lid

Berichten: 1755
Sinds: 03.09.08

Het zo een beetje doorgelezen te hebben denk ik:

Waarom heeft men niet meteen maar een model ontwikkeld voor 45.000 bewegingen op Lelystad?

Nu heb je een model voor 10.000 verrichtingen en in 2023 moet dan een model voor geheel Nederland klaar zijn voor 45.000 verrichtingen...

Kortom nu gaan we ons druk maken over de problemen die ontstaan bij 10.000 verrichtingen en in 2023 over dan totaal nieuwe luchtruim structuur structuur tbv van 45.000 verrichtingen.

Misschien blijkt dan in 2023 dat Teuge en Salland en andere velden geheel onnodig GA technisch om zeep zijn geholpen?
Gewijzigd door Jan de Hulster op 28-06-2017 10:03
 
ericmunk
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-06-2017 10:08
Lid

Berichten: 362
Sinds: 17.09.08

Elke vlieger die gebruik maakt van luchtruim boven grofweg de lijn Hilversum-Arnhem gaat hier linksom of rechtsom mee te maken krijgen. Ongeacht welke club. Voor clubs zoals Hilversum, Soesterberg, Noordoostpolder, Salland, Terlet, Teuge gaat dit beperkingen opleveren in verschillende soorten. Voor Salland heeft het grote gevolgen omdat er een holding op (afhankelijk van waar je het terugleest) 3000 tot 6000 voet recht boven het veld gepland is. Afhankelijk van omstandigheden kan die hoger of lager liggen, maar we hebben er niet echt zin in (putting it mildly), al jaar of twee vol tegen aan het strijden. Biddinghuizen zal zelfs verplaatst moeten worden. Absoluut onzalig plan, dat overlandvliegen in grote delen van NO-Nederland lastig of zelfs onmogelijk zal maken. Ook buiten het zweefvliegen grote gevolgen. Voor Natura 2000 gebieden, andere GA-takken (para's op Teuge kunnen dan wel opdoeken, en daarmee wordt voortbestaan van Teuge in gevaar gebracht), recreatieve sector, etc.. En het ergste is dat er prima alternatieven zijn voor dit plan. De politieke, organisatorische en pragmatische wil ontbreekt om die te realiseren.
 
maaikgollef
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-06-2017 11:23
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 318
Sinds: 06.09.08

Oostvaardersplassen en randmeren sterft t van de vogelkolonies. Hoe gaan ze daar mee om eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat grote vogels in het verlengde van de baan een groter risico gaan vormen dan in de regio Schiphol , Rotterdam, eindhoven of maastricht.
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland
 
webmaster
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-06-2017 13:05
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08

Ruzie over vliegroutes Lelystad loopt hoog op

Lees volledig artikel: http://www.desten...~ad76769d/

In Gelderland en Overijssel is woest gereageerd op de gepresenteerde vliegroutes voor Airport Lelystad. Provincie Gelderland noemt het ‘onaanvaardbaar’, Apeldoorn en Voorst overwegen zelfs een stap naar de rechter en stichting HoogOverijssel doet dat zeker.

Gewijzigd door webmaster op 28-06-2017 13:08
 
www.zweefportaal.nl
Ruud Holswilder
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-06-2017 20:09
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Op 26 juni informeerde Staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur en Milieu) de Tweede Kamer over de voortgang van het selectieproces voor de aansluitingen van de routes in het lagere luchtruim op het hogere luchtruim boven Lelystad Airport.
Lees / download de stukken via https://www.rijks...n-lelystad
 
Ruud Holswilder
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-06-2017 11:31
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Vandaag, 29 juni, in De Stentor

Omstreden vliegroutes Lelystad Airport lijken in beton gegoten

De omstreden vliegroutes van en naar Lelystad Airport zijn vastgesteld door experts van Luchtverkeersleiding Nederland. Provincies en gemeenten hebben geen invloed gehad op de gemaakte keuzes. De vliegroutes – die met name Teuge Airport zwaar schaden – lijken daarmee in beton gegoten.

Sowieso heeft het ministerie niet van LVNL geëist om bij het ontwerpen van de vliegroutes rekening te houden met de belangen van de General Aviation, de recreatieve luchtvaart.

Lees verder via http://www.desten...haring_web
Gewijzigd door Ruud Holswilder op 29-06-2017 11:38
 
webmaster
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-06-2017 12:52
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08

De KNVvL in gesprek met provincie Gelderland

Lees volledig artikel: http://www.knvvl....elderland/

Ronald Schnitker (voorzitter KNVvL), Ronald Termaat (directeur KNVvL) en Coert Munk (luchtvaart adviseur) hebben op 27 juni een gesprek gehad met de gedeputeerde Josan Meijer en Gertjan van Eijk (beleidsmedewerker luchtvaart) van de provincie Gelderland naar aanleiding van de netelige situatie waarin het parachutespringen op het vliegveld Teuge is komen te verkeren door de geplande vliegroutes voor Lelystad Airport (pal over het vliegveld Teuge). Ook vliegveld Teuge wordt hierdoor rechtstreeks in haar bestaan bedreigd.

Gewijzigd door webmaster op 29-06-2017 14:03
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-06-2017 17:55
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08

Het einde in zicht voor de luchtsporten in Nederland?

Lees volledig artikel: http://www.knvvl....nederland/

De KNVvL heeft met verbazing en ongeloof kennis genomen van het voornemen van het ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM) om een vertrekroute voor de luchthaven Lelystad Airport te situeren pal over de luchthaven Teuge.

Dit betekent het einde voor het parachutespringen op Teuge. Vrije val springen zal bij de invoering van de nieuwe luchtverkeersroute niet meer mogelijk zijn. Het Nationaal Paracentrum Teuge zal haar deuren noodgedwongen moeten sluiten. Aangezien het paracentrum de belangrijkste activiteit op het vliegveld is, is het de vraag of het financieel nog haalbaar is vliegveld Teuge te behouden

Naast de nekslag voor het paracentrum zal het ook desastreuze gevolgen hebben voor de overige luchtsporten. Zeker waar het ongemotoriseerde luchtsporten betreft, zoals deltavliegen, schermvliegen en zweefvliegen, die hoogte nodig hebben om afstanden te kunnen overbruggen.

De vliegroutes zijn door geheel Oost-Nederland dermate laag gepland (6000 ft) dat het onderliggende luchtruim maar tot FL050 beschikbaar zal zijn. Dit gezien de wettelijk vereiste separatie.
 
www.zweefportaal.nl
Kilo Hotel
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-07-2017 11:18
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 443
Sinds: 01.09.08

webmaster schreef:
Het einde in zicht voor de luchtsporten in Nederland?

Lees volledig artikel: http://www.knvvl....nederland/

De KNVvL heeft met verbazing en ongeloof kennis genomen van het voornemen van het ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM) om een vertrekroute voor de luchthaven Lelystad Airport te situeren pal over de luchthaven Teuge.

Dit betekent het einde .............................................


Is er nu echt zo'n groot verschil tussen professionele luchtvaart en recreatieve luchtvaart, ten opzichte van beroeps- en pleziervaart? VAREN DOE JE SAMEN is een initiatief waar zowel beroepsmatige-, als pleziervaart een aandeel in hebben en in samenwerken. Wordt het niet eens tijd om te gaan denken aan iets vergelijkbaars voor VLIEGEN DOE JE SAMEN als samenwerkingsmodel?
Gewijzigd door Kilo Hotel op 04-07-2017 11:25
Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES
 
www.aviationservices.eu
Harm
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-07-2017 18:14
Lid

Berichten: 15
Sinds: 04.09.08

Het Watersportverbond heeft veel meer leden dan de KNVvL. Waarschijnlijk hebben ze een veel effectievere lobby in Den Haag.

http://www.waters...erbond.nl/ 400 aangesloten verenigingen, 80.000 leden.

Feiten en cijfers:

Nederland telt:
2,5 miljoen waterrecreanten
500.000 recreatievaartuigen
7.000 beroepsschepen
10.000 km vaarwegen
100 Knooppunten
Gewijzigd door Harm op 04-07-2017 18:33
 
TonS
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-07-2017 19:57
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Harm schreef:
Het Watersportverbond heeft veel meer leden dan de KNVvL. Waarschijnlijk hebben ze een veel effectievere lobby in Den Haag.

400 aangesloten verenigingen, 80.000 leden.

Feiten en cijfers:

Nederland telt:
2,5 miljoen waterrecreanten
500.000 recreatievaartuigen
7.000 beroepsschepen
10.000 km vaarwegen
100 Knooppunten


En er zijn waarschijnlijk een hoop politici die ergens een bootje hebben liggen.
 
rutger kruk
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-07-2017 20:40
Lid

Berichten: 91
Sinds: 07.04.09

TonS schreef:
En er zijn waarschijnlijk een hoop politici die ergens een bootje hebben liggen.


Zie:
https://www.rtlni...jn-gezicht
 
x-ray
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-07-2017 21:35
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 109
Sinds: 02.09.08

Wat heeft de KNVvL gedaan sinds de Alders-tafel in 2015 de routeplannen presenteerde?
De KNVvL behartigt de belangen van zo'n 14.000 luchtsporters.
Om recent een nieuwsbrief uit te brengen met de alarmerende kop "Het einde in zicht voor de luchtsporten in Nederland?" alsof dit alles zomaar ineens uit de lucht is komen vallen, vind ik pijnlijk.
Het lijkt erop dat men in Woerden keurig heeft zitten wachten tot er een brief in de bus viel met een uitnodiging om mee te komen praten.
Die brief is blijkbaar nooit aangekomen en inmiddels is het vrij laat om de plannen nog om te buigen.
Ik wens de KNVvL veel succes in haar pogingen nog iets te bereiken in Lelystad.
 
Kilo Hotel
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-07-2017 00:21
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 443
Sinds: 01.09.08

TonS schreef:
Harm schreef:
Het Watersportverbond heeft veel meer leden dan de KNVvL. Waarschijnlijk hebben ze een veel effectievere lobby in Den Haag.

400 aangesloten verenigingen, 80.000 leden.

Feiten en cijfers:

Nederland telt:
2,5 miljoen waterrecreanten
500.000 recreatievaartuigen
7.000 beroepsschepen
10.000 km vaarwegen
100 Knooppunten


En er zijn waarschijnlijk een hoop politici die ergens een bootje hebben liggen.


Een recent onderzoek over antifouling gebruiken zegt:

Tabel 1: Ontwikkeling aantal recreatievaartuigen in Nederland
jaar emissieverklarende variabele (aantal recreatievaartuigen):
referentie
1990 217 750
1995 250 000
2000 231 889
2005 187 643
2010 169 015
2013 166 385
2014 185 500

Het hangt er dus maar van af waar je cijfers voor wil gebruiken. Wie surfplanken en ander spul dat soms in schuurtjes ligt weg te kwijnen mee telt, komt op en half miljoen (aldus de HISWA). Maar die moet hoe dan ook de belangrijkheid van de watersport d.m.v. opgeleukte cijfers aantonen. Deze reactie doet me een beetje denken aan de voetbalclub die voor de wedstrijd al bekend maakt dat ze toch wel zullen verliezen. Met zo'n instelling zal je altijd de verliezende partij zijn/blijven.
Kees Hordijk
Vereniging Historische Zweefvliegtuigen
KEES AERO NAUTICAL SERVICES
 
www.aviationservices.eu
Sieb
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-07-2017 22:10
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Als we niet meer kunnen vliegen, kunnen we altijd nog gaan varen begrijp ik?
 
www.acvz.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.20 seconden