| 01-01-2025 | 17:43
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 24

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,413
· Nieuwste lid: KinanvHB
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Een Emailwisseling met de KNVvL te Woerden
Jan Ritsma
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-08-2015 16:03

Lid

Sinds: 09.09.08

Tot mijn verbazing ontving ik van het afdelingssecretariaat te Woerden, gisteren de volgende Email

17-8-2015 0:02:54 Jan Ritsme jan@ritsma.com 11-11-1911 123456

Jan, vanwege het onjuist invullen van de gevraagde gegevens wordt deze VOG aanvraag niet in behandeling genomen.
Het verzoek is dit soort activiteiten te staken, bewust medewerkers van kantoor opzadelen met onnodig werk is absoluut zinloos en not done.
Daarnaast is het niet de bedoeling dat leden die niet op een defensie terrein vliegen zonder meer een toegangspas te verlenen.
Hiervoor moet je je eerst melden bij desbetreffende club.

In cc het afdelings bestuur zweefvliegen, het lijkt me goed dat het afdelingsbestuur weet hoe sommige van hun leden zich manifesteren binnen de KNVvL.

Frouwke Kuijpers

Deze mail was nogal beledigend.
Natuurlijk had ik helemaal niets aangevraagd en twijfelde zelfs aan de authenticiteit van het door mij ontvangen Emailbericht, dus ik verzocht de KNVvL om opheldering:

Geachte mevrouw Kuijpers,

Gisteren ontving ik onderstaande Email van de KNVvL.
Deze was volgens de inhoud door U verzonden.
Voor de goede orde verzoek ik U mij vandaag te berichten of deze Email inderdaad van U afkomstig is.

Vertrouwende op Uw medewerking,

hoogachtend
J. Ritsma

Uiteraard was vanmiddag Frouwke Kuijpers door diverse mensen die haar mail ontvangen hadden, op de hoogte gesteld van de genante afgang die haar te wachten stond en ik ontving de volgende Email:

Betreffende mail is inderdaad door mij verzonden.
De aanleiding was de bewust foutief ingezonden VOG aanvraag:
17-8-2015 0:02:54 Jan Ritsme 11-11-1911 123456

Bij het versturen van de mail bleek het emailadres jan@ritsma.com niet te bestaan.
Indien bovenstaande aanvraag niet door Jan Ritsma is ingediend, kan eerdergenoemde mail als niet verzonden beschouwd worden.

Excuses voor de overlast, ik beschouw hiermee de zaak als afgehandeld.

Frouwke Kuijpers

cc: ABZ

Laten nu de exuses van Frouwke Kuijpers, die niet eens aan mij gericht zijn, mij niets waard zijn, en laat ik "de zaak" hiermee evenmin als afgehandeld beschouwen.

De door U genoemde aanvraag werd inderdaad niet door mij ingediend.

Als de webmaser van de KNVvL-website een dergelijk formulier onbeschermd op het net smijt, kan iedereen die zich op internet begeeft daar misbruik van maken.
Het ligt voor de hand dat één van de forumtrollen van zweefportaal dit pesterijtje heeft uitgevoerd.

Jammer dat U niet het vermogen bezit om dit soort voor de hand liggende malversaties te doorzien.

Jammer ook, dat U niet die zorgvuldigheid en fatsoen aan de dag legt die van U als KNVvL werknemer verwacht mag worden.
U had voordat U Uw bombastische Email aan mij en het ABZ verstuurde immers eerst aan mij kunnen vragen of ik iets met dit formulier te maken had.

Volgens mijn informatie bent U behalve een door de KNVvL betaalde kracht op het kantoor in Woerden, tevens vertegenwoordiger van de KNVvL bij de IGC, NOC/NSF, en de FAI.

Ook mij lijkt het, evenals U, goed dat het afdelingsbestuur weet hoe sommige van hun leden die bovendien een scala van functies vervullen binnen de KNVvL, zich manifesteren binnen die zelfde KNVvL.
Deze wetenschap kan het afdelingsbestuur immers helpen bij het overwegen welke functies voor U in de toekomst nog geschikt zijn.

Daarom ook van deze mail een CC aan het ABZ.

Hoogachtend,
J. Ritsma

Na excuses van de KNVvL zie ik hiermee de zaak als afgehandeld.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 19-08-2015 16:53
Jan Ritsma

http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
dchoeben
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-08-2015 18:32
Lid

Sinds: 23.09.14

De geboortedatum klopt toch wel

Frits Urselmann
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-08-2015 19:34

Lid

Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Tot mijn verbazing ontving ik van het afdelingssecretariaat te Woerden, gisteren de volgende Email

Jan, vanwege het onjuist invullen van de gevraagde gegevens wordt deze VOG aanvraag niet in behandeling genomen.
Het verzoek is dit soort activiteiten te staken, bewust medewerkers van kantoor opzadelen met onnodig werk is absoluut zinloos en not done.
Daarnaast is het niet de bedoeling dat leden die niet op een defensie terrein vliegen zonder meer een toegangspas te verlenen.

In cc het afdelings bestuur zweefvliegen, het lijkt me goed dat het afdelingsbestuur weet hoe sommige van hun leden zich manifesteren binnen de KNVvL.

Frouwke Kuijpers

Natuurlijk had ik helemaal niets aangevraagd en twijfelde zelfs aan de authenticiteit van het door mij ontvangen Emailbericht, dus ik verzocht de KNVvL om opheldering:

Voor de goede orde verzoek ik U mij vandaag te berichten of deze Email inderdaad van U afkomstig is.

hoogachtend
J. Ritsma

Uiteraard was vanmiddag Frouwke Kuijpers door diverse mensen die haar mail ontvangen hadden, op de hoogte gesteld van de genante afgang die haar te wachten stond en ik ontving de volgende Email:

Bij het versturen van de mail bleek het emailadres jan@ritsma.com niet te bestaan.
Indien bovenstaande aanvraag niet door Jan Ritsma is ingediend, kan eerdergenoemde mail als niet verzonden beschouwd worden.

Frouwke Kuijpers

Laten nu de exusses van Frouwke Kuijpers, die niet eens aan mij gericht zijn, mij niets waard zijn, en laat ik "de zaak" hiermee evenmin als afgehandeld beschouwen.

Als de webmaser van de KNVvL-website een dergelijk formulier onbeschermd op het net smijt, kan iedereen die zich op internet begeeft daar misbruik van maken.
Het ligt voor de hand dat één van de forumtrollen van zweefportaal dit pesterijtje heeft uitgevoerd.

Jammer dat U niet het vermogen bezit om dit soort voor de hand liggende malversaties te doorzien.

Jammer ook, dat U niet die zorgvuldigheid en fatsoen aan de dag legt die van U als KNVvL werknemer verwacht mag worden.
U had voordat U Uw bombastische Email aan mij en het ABZ verstuurde immers eerst aan mij kunnen vragen of ik iets met dit formulier te maken had.

Volgens mijn informatie bent U behalve een door de KNVvL betaalde kracht op het kantoor in Woerden, tevens vertegenwoordiger van de KNVvL bij de IGC, NOC/NSF, en de FAI.

Ook mij lijkt het, evenals U, goed dat het afdelingsbestuur weet hoe sommige van hun leden die bovendien een scala van functies vervullen binnen de KNVvL, zich manifesteren binnen die zelfde KNVvL.
Deze wetenschap kan het afdelingsbestuur immers helpen bij het overwegen welke functies voor U in de toekomst nog geschikt zijn.

Hoogachtend,
J. Ritsma

Na excusses van de KNVvL zie ik hiermee de zaak als afgehandeld.

Als dat werkelijk zo makkelijk te manipuleren is dan is de kans toch erg groot dat je deze VOG toch zelf hebt aangevraagd lijkt me !Cool
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/

vezc.aero
Andrew01
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-08-2015 19:53
Lid

Sinds: 23.04.10

http://www.iusmen...iefgeheim/

Volgens mij wordt hier het auteursrecht overschreden.

Verder word ik gek van het "U"-gebruik:

Moet ik 'U' en 'Uw' (midden in de zin) met een hoofdletter schrijven?
Meestal is de hoofdletter fout. Vroeger was het gebruikelijk om altijd U en Uw te schrijven (met een hoofdletter), maar tegenwoordig is dat alleen nog maar toegestaan als je daarmee iemand bedoelt die erg veel respect verdient, zoals God of de koning. En dan is het zelfs nog niet verplicht.

http://beterspell...hp?pag=106

Graag persoonlijke vetes ergens anders uitvechten.
Gewijzigd door Andrew01 op 18-08-2015 19:54

www.airteam2000.nl
dchoeben
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-08-2015 20:02
Lid

Sinds: 23.09.14

He Andrew, je hebt het hier wel over een oud collega...
Een van een andere orde, kwam als uitstekend uit de selectie.
Dat zie je nu niet vaak meer.
Ben nieuwsgierig wat dr Havinga ( destijds klm psych)over hem geschreven heeft.
Over mijn wensboom was hij destijds wel tevreden, ik mocht blijven

GerritKnoop
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-08-2015 22:31

Lid

Jan Ritsma schreef:

Frouwke Kuijpers

hoogachtend
J. Ritsma

Frouwke Kuijpers

Laten nu de exusses van Frouwke Kuijpers, die niet eens aan mij gericht zijn, mij niets waard zijn, en laat ik "de zaak" hiermee evenmin als afgehandeld beschouwen.

Hoogachtend,
J. Ritsma

Na excusses van de KNVvL zie ik hiermee de zaak als afgehandeld.

Je bent een held Jan! Ow ja, exusses, wat is dat? En excusses?
Gewijzigd door GerritKnoop op 18-08-2015 22:53
Gerrit Knoop
VEzc

Jan Ritsma
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-08-2015 22:35

Lid

Grappig dat niemand het lijkt te interesseren wie die valse aanvraag nu wel heeft ingediend.
Gezien de onnozelheid van de ingevoerde gegevens, zou de indiener ook onnozel genoeg geweest kunnen zijn om gebruik te maken van een IPadres waarmee hij zich ook heeft aangemeld op bijv. zweefportaal.

Verder worden er door zo'n site met een formulier vaak ook meer gegevens opgeslagen die de indiener kunnen identificeren.

Maar, Frouwke wil het liefst zo snel mogelijk de "zaak als afgehandeld" beschouwen Helpless

Iemand heeft het over briefgeheim:
Briefgeheim geldt tijdens het transport van de schrijver naar de ontvanger. De schrijver en de ontvanger zijn echter natuurlijk wel gerechtigd om die post te publiceren. Dit is trouwens al eens eerder uit de doeken gedaan op beide fora.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 18-08-2015 22:50
Jan Ritsma

Fuchur
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-08-2015 22:49
Superbeheerder

Sinds: 26.08.12

Lees hier verder...
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

frank.schellenberg.nl
Jan Ritsma
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-08-2015 09:19

Lid

dchoeben schreef:
De geboortedatum klopt toch wel

Er is iets mis met je korte geheugen Smile
Jan Ritsma

Jan Ritsma
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-08-2015 20:53

Lid

Andrew01 schreef:
http://www.iusmen...iefgeheim/

Volgens mij wordt hier het auteursrecht overschreden.

Beste Andrew, even voor de goede orde, volgens mij bedoel je te zeggen dat de auteurswet wordt overtreden Wat je hier opschrijft was zelfs vroeger geen Nederlands

Andrew01 schreef:
Verder word ik gek van het "U"-gebruik:

Moet ik 'U' en 'Uw' (midden in de zin) met een hoofdletter schrijven?
Meestal is de hoofdletter fout. Vroeger was het gebruikelijk om altijd U en Uw te schrijven (met een hoofdletter), maar tegenwoordig is dat alleen nog maar toegestaan als je daarmee iemand bedoelt die erg veel respect verdient, zoals God of de koning. En dan is het zelfs nog niet verplicht.

http://beterspell...hp?pag=106

Tja, ik kom nu eenmaal uit het verleden en heb hier en daar nog steeds wat moeite met de jij en jou cultuur.
Jan Ritsma

Jan Ritsma
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-08-2015 23:08

Lid

Andrew01 schreef:

Deze was me nog ontgaan Smile

Denk je echt dat het hier om een persoonlijke vete gaat?
Denk je echt dat een KNVvL medewerkster haar positie en status binnen de KNVvL zou misbruiken voor het uitvechten van een persoonlijke vete? Als dat echt zo zou zijn, dan zou dat betekenen dat ze als kernploeg coach haar persoonlijke sympathieen en antipathieen mee zou laten wegen. Dat kan toch niet waar zijn Adrew?

Nee, ik denk echt dat ze bij iedereen die ze verdenkt het ABZ inlicht hoor. En, hoewel ze deze zaak als afgedaan beschouwt, is ze achter de schermen vast hard bezig om de echte schuldige te vinden!
Jan Ritsma

Frits Urselmann
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 04:11

Lid

Jan Ritsma schreef:
Andrew01 schreef:

Deze was me nog ontgaan Smile

Denk je echt dat het hier om een persoonlijke vete gaat?
Denk je echt dat een KNVvL medewerkster haar positie en status binnen de KNVvL zou misbruiken voor het uitvechten van een persoonlijke vete? Als dat echt zo zou zijn, dan zou dat betekenen dat ze als kernploeg coach haar persoonlijke sympathieen en antipathieen mee zou laten wegen. Dat kan toch niet waar zijn Adrew?

Nee, ik denk echt dat ze bij iedereen die ze verdenkt het ABZ inlicht hoor. En, hoewel ze deze zaak als afgedaan beschouwt, is ze achter de schermen vast hard bezig om de echte schuldige te vinden!

Zucht Helpless

vezc.aero
Jan Ritsma
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 08:11

Lid

Frits Urselmann schreef:

Zucht Helpless

Frits heeft weer eens niets te zeggen en dat doet hij het liefst op zweefportaal Smile
Jan Ritsma

Frits Urselmann
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 08:26

Lid

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Zucht Helpless

Frits heeft weer eens niets te zeggen en dat doet hij het liefst op zweefportaal Smile

precies Jan! gelijke inhoud als die postings van jou !Grin

vezc.aero
Jan Ritsma
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 08:51

Lid

Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Zucht Helpless

Hmm Nu heb je kennelijk wel iets te zeggen,ook al slaat het nergens op.
Als een werknemer van de KNVvL te Woerden het opportuun acht om uit ergernis het ABZ in te schakelen, lijkt dat mij best voldoende interessant om daar een verslagje over te schrijven.
Jan Ritsma

Frits Urselmann
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 09:38

Lid

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Zucht Helpless

Hmm Nu heb je kennelijk wel iets te zeggen,ook al slaat het nergens op.
Als een werknemer van de KNVvL te Woerden het opportuun acht om uit ergernis het ABZ in te schakelen, lijkt dat mij best voldoende interessant om daar een verslagje over te schrijven.

valt mij wel op dat je door niemand wordt ondersteund! Cool donquichotterie is denk ik het passende woord voor jou forum gedragHilarious Annoy

vezc.aero
Jan Ritsma
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 11:00

Lid

Frits Urselmann schreef:

valt mij wel op dat je door niemand wordt ondersteund! Cool donquichotterie is denk ik het passende woord voor jou forum gedragHilarious Annoy

Je bedoelt waarschijnlijk dat het je opvalt dat niemand mij steunt.

Donquichotte was iemand die denkbeeldige gevaren bestreed. Als ik dat zou doen en die gevaren zo denkbeeldig zijn als jij denkt, dan hopen we maar dat je ten aanzien van dat woordje denkbeeldig gelijk krijgt.

Voor wat die steun betreft, moet je je een beetje verdiepen in de sociologie. De sociologie bestudeert mensen en hun gedrag in hun sociale omgeving, in relatie tot de heersende cultuur, de bestaande maatschappelijke structuren en aanwezige machtsstructuren. Sociologie heb ik een jaartje op school gevolgd. Het is vaak schitterend, om te zien hoe de theorie ten aanzien van reacties van hechte groepen, in de praktijk bij zweefvliegclubs (inclusief de KNVvL) telkens weer blijkt te kloppen Smile

In reacties lees ik:
1) Hij heeft wel gelijk, maar hij brengt het verkeerd.
2) Zijn berichten lees ik als eerste, maar.... en dan volgt een reden die voor de groep acceptabel moet zijn.

Ze proberen voortdurend mee te huilen met de wolven in het bos. Afwijkende meningen binnen een groep worden niet getolereerd en afwijkend gedrag al helemaal niet. Het probleem is, dat de groep vaak aanzienlijk dommer is dan degene die dwarsligt. Daar is een boek over te schrijven maar dat wordt hier wat te saai vrees ik.

Door sommige dingen wat irritant te brengen en geen rekening te houden met de groepscultuur, bereik ik wel dat iedereen het leest.

Bij dfe KNVvL zitten veel mensen in machtsposities die daar niet geschikt voor zijn (de goeden niet te na gekomen). Daar maak ik mij zorgen over. Een voorbeeld:
Als je iets wilt, dan is het voor een orgaan als de KNVvL van het grootste belang dat ze dat in fatsoenlijk Nederlands kort en glashelder op papier kunnen zetten. Als ik nu het stuk lees van het ABZ over de toekomst van de KNVvL, dan blijkt dat praktisch onleesbaar, door de lawine van stijlfouten, het gebruik van niet bestaande Nederlandse woorden en gecompliceerde omschrijvingen.
Het laat zien dat de schrijver de Nederlandse taal niet beheerst en probeert door middel van het gebruik van moeilijke woorden en ambtelijke taal, autoriteit uit te stralen. Het effect is dat het tegenovergestelde wordt bereikt en de boodschap zelf ook niet aankomt/begrepen wordt.

Het komt telkens weer neer op de zelfde riedel:

Capabele mensen zijn niet of nauwelijks te vinden voor KNVvL functies, want die hebben wel wat beters te doen. Dan houd je de groep die het niet belangeloos doet over. De groep die in het dagelijks leven niets is, hongert naar macht en status en dat zo denkt te bereiken.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 21-08-2015 11:01
Jan Ritsma

Zweefduiker
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 12:56

Lid

Sinds: 01.09.08

Capabele mensen zijn niet of nauwelijks te vinden voor KNVvL functies, want die hebben wel wat beters te doen. Dan houd je de groep die het niet belangeloos doet over. De groep die in het dagelijks leven niets is, hongert naar macht en status en dat zo denkt te bereiken.

Met die opmerking scheer je iedereen bij de KNVvL over een kam..... Sad

I must go back to the sky again, To the world of air smooth and soft. And all I ask is a sleek ship and a thermal to take her aloft.

Frits Urselmann
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 13:37

Lid

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Je bedoelt waarschijnlijk dat het je opvalt dat niemand mij steunt.

Donquichotte was iemand die denkbeeldige gevaren bestreed. Als ik dat zou doen en die gevaren zo denkbeeldig zijn als jij denkt, dan hopen we maar dat je ten aanzien van dat woordje denkbeeldig gelijk krijgt.

Voor wat die steun betreft, moet je je een beetje verdiepen in de sociologie. De sociologie bestudeert mensen en hun gedrag in hun sociale omgeving, in relatie tot de heersende cultuur, de bestaande maatschappelijke structuren en aanwezige machtsstructuren. Sociologie heb ik een jaartje op school gevolgd. Het is vaak schitterend, om te zien hoe de theorie ten aanzien van reacties van hechte groepen, in de praktijk bij zweefvliegclubs (inclusief de KNVvL) telkens weer blijkt te kloppen Smile

In reacties lees ik:
1) Hij heeft wel gelijk, maar hij brengt het verkeerd.
2) Zijn berichten lees ik als eerste, maar.... en dan volgt een reden die voor de groep acceptabel moet zijn.

Ze proberen voortdurend mee te huilen met de wolven in het bos. Afwijkende meningen binnen een groep worden niet getolereerd en afwijkend gedrag al helemaal niet. Het probleem is, dat de groep vaak aanzienlijk dommer is dan degene die dwarsligt. Daar is een boek over te schrijven maar dat wordt hier wat te saai vrees ik.

Door sommige dingen wat irritant te brengen en geen rekening te houden met de groepscultuur, bereik ik wel dat iedereen het leest.

Bij dfe KNVvL zitten veel mensen in machtsposities die daar niet geschikt voor zijn (de goeden niet te na gekomen). Daar maak ik mij zorgen over. Een voorbeeld:
Als je iets wilt, dan is het voor een orgaan als de KNVvL van het grootste belang dat ze dat in fatsoenlijk Nederlands kort en glashelder op papier kunnen zetten. Als ik nu het stuk lees van het ABZ over de toekomst van de KNVvL, dan blijkt dat praktisch onleesbaar, door de lawine van stijlfouten, het gebruik van niet bestaande Nederlandse woorden en gecompliceerde omschrijvingen.
Het laat zien dat de schrijver de Nederlandse taal niet beheerst en probeert door middel van het gebruik van moeilijke woorden en ambtelijke taal, autoriteit uit te stralen. Het effect is dat het tegenovergestelde wordt bereikt en de boodschap zelf ook niet aankomt/begrepen wordt.

Het komt telkens weer neer op de zelfde riedel:

Jan dinsdag 29 sept. is er ledenvergadering van de afd. zweefvliegen Knvvl ga daar je verhaal doen ! als je een vent bent!Music

vezc.aero
Jan Ritsma
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-08-2015 13:39

Lid

Zweefduiker schreef:

Met die opmerking scheer je iedereen bij de KNVvL over een kam..... Sad

Om dit soort opmerkingen die alleen maar het onderwerp vertroebelen te voorkomen, schreef ik:"de goeden niet te na gekomen".
Maar, daar bereik je natuurlijk alleen de mensen mee die het stukje echt helemaal lezen. Helpless
Jan Ritsma

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.22 seconden