De Juniorenwedstrijd is aan de gang
|
Jan Ritsma |
Geplaatst op 06-08-2015 15:40
|
Lid
Sinds: 09.09.08
|
En die wordt weergegeven door twee trackingsites. Namelijk door:
http://www.live.g...acking.com
en
http://www.zweefv...nl/layout/
Kijk op GT, (de eerste) waar de kisten zitten volgens hen.
Kijk daarna op zweefvliegenonline.nl om te zien waar ze echt zitten
Die KNVvL trackers zijn nog erger dan de afgekeurde spotontvangertjes.
Jammer dat niet alle kisten ADS-B uitzenden...
Jan Ritsma
|
|
|
|
Martin |
Geplaatst op 06-08-2015 17:34
|
Lid
Sinds: 21.09.08
|
Ik zie weinig verschil wat de vliegtuigen betreft. Ik hoop dat ik niet door een vaste bezoeker als dom wordt beschouwd. Wat ik wel kan waarnemen is dat de site van die bezoeker (ik ben benieuwd naar wie daar achter zit:financieel) van die rode veelhoeken en circkels enz, weer geeft. Het is toch geen nav prog? Of zit daar meer achter? |
|
|
|
tiemen |
Geplaatst op 06-08-2015 18:41
|
Lid
Sinds: 23.09.09
|
Of kijk eens op sites die Flarm data weergeven zoals:
www.flightradar24... of
live.glidernet.org
De eigenaren die dit toestaan, zijn realtime zichtbaar met call-sign, vliegtuig-type en wedstrijdnummer. Er staan ontvangers in Wellooi en Lobberich.
Op het midden van de dag waren er in europa ruim 1200 zweefvliegtuigen te zien, best een prestatie voor een door de community bedachte en gefinanciëerde techniek.
De datastroom is voor een ieder gratis beschikbaar om zelf een site mee te bouwen, meer informatie op wiki.glidernet.org
Het tonen van tasks is wel mogelijk in de tweede site, maar wat lastiger, dat is nog een verbeterpunt.
Het bereik van ADS-B is veel beter door het grotere zendvermogen, maar helaas is het vrij ingewikkeld en kostbaar om de wat oudere generatie transponders hiervoor geschikt te maken. Flarm heeft bijna iedereen al.
www.nnzc.nl |
|
|
|
GerritKnoop |
Geplaatst op 06-08-2015 23:51
|
Lid
Sinds: 04.09.08
|
Jan Ritsma schreef:
En die wordt weergegeven door twee trackingsites. Namelijk door:
http://www.live.g...acking.com
en
http://www.zweefv...nl/layout/
Kijk op GT, (de eerste) waar de kisten zitten volgens hen.
Kijk daarna op zweefvliegenonline.nl om te zien waar ze echt zitten
Die KNVvL trackers zijn nog erger dan de afgekeurde spotontvangertjes.
Jammer dat niet alle kisten ADS-B uitzenden...
Daar ben je dan wel laat achter. Die wedstrijd is al sinds 1/8 aan de gang!
Gerrit Knoop
VEzc |
|
|
|
dingetje |
Geplaatst op 07-08-2015 09:06
|
Lid
Sinds: 01.09.08
|
Ik ben het met Jan eens dat die KNVvL trackers een lachertje zijn, de data van die dingen loopt vaak zo uit de pas dat je net zo goed met een paar dobbelstenen de onderlinge posities van de vliegers kunt bepalen! Misschien leuk voor het thuisfront tijdens een overlandje maar ongeschikt om een wedstrijd mee te tracken.
ADS-B is m.i. de beste keuze, maar lang niet door iedereen aangesloten. FLARM is nu, dankzij de inspanningen van OGN, een goed alternatief, maar helaas hebben nog lang niet alle vliegers hun Flarm ID in de OGN database gezet, lees hier http://wiki.glide...in-opt-out hoe dat moet.
Je Flarm ID kun je het gemakkelijkst vinden door een met FLARM geproduceerde IGC bestand te uploaden in de range analyzer op de FLARM site http://flarm.com/...-analyzer/, zo wie zo niet verkeerd om daar zo nu en dan je bereik te controleren.
Antoine Megens
Aero Club Salland |
|
|
|
fixalot |
Geplaatst op 07-08-2015 10:22
|
Lid
Sinds: 11.03.09
|
http://www.livetrack24.com/events/NJW2015 |
|
|
|
Jan Ritsma |
Geplaatst op 07-08-2015 11:10
|
Lid
|
Martin schreef:
Ik zie weinig verschil wat de vliegtuigen betreft. Ik hoop dat ik niet door een vaste bezoeker als dom wordt beschouwd. Wat ik wel kan waarnemen is dat de site van die bezoeker (ik ben benieuwd naar wie daar achter zit:financieel) van die rode veelhoeken en circkels enz, weer geeft. Het is toch geen nav prog? Of zit daar meer achter?
Dag Martin, Je wilt weten wie er achter zweefvliegen on line zit en wie dat betaalt? Dan zij we snel uitgepraat. Het antwoord op beide vragen luidt : IK.
Maar nu je toch zo geintersseerd bijkt te zijn in geldstromen... Zoek eens uit wie het verblijf van Ferdi en Frouwke Kuipers betaalt (dit jaar) in Denemarken bij de WK vrouwen. zoek eens uit wie het transport van vliegtuigen met aanhangers betaalt naar WK in Amerika. Zoek eens uit wie het zelfde transport (en verblijf) betaalt voor kernploegleden die in de winter in Zuiafrika de Nationale mee vliegen. Zoek eens uit wie die tientallen spot ontvangertjes heeft betaald voor Glidertracking-Hiemstra en zoek gelijk even uit wie die tientallen KNVvL trackertjes heeft gekocht en betaald voor de zelfde club. Zoek uit wie de tientallen telefoon abo s betaalt voor al deze mislukkingen. De kans dat je daar iets vindt dat niet door de beugel kan is een miljard maal groter dan bij zweefvliegenonline. Dat beloof ikje.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 07-08-2015 11:13
Jan Ritsma
|
|
|
|
Martin |
Geplaatst op 07-08-2015 11:53
|
Lid
Sinds: 21.09.08
|
Helder! Bedankt, fijn om een altruïst in onze gelederen te hebben. Die zie je maar zelden in onze sport. |
|
|
|
Jan Ritsma |
Geplaatst op 07-08-2015 12:25
|
Lid
|
De opdracht voor vandaag staat weer in de kaart. Een retour Weisweiler. (retours zijn erg ongebruikeljk tijdens wedstrijden wegens botsingsgevaar).
Eerst even op F5 drukken als U de oude opdracht nog te zien krijgt.
Tja, verder is het iedereen opgevallen dat het ADS-B gebeuren bij Glidertracking volledig stil ligt, nadat ze betrapt waren op het stelen van de data van zweefvliegenonline. Jammer, want ik had gehoopt dat het een stimulans zou zijn voor het presenteren van een eigen prestatie..
Jan Ritsma
|
|
|
|
Fuchur |
Geplaatst op 07-08-2015 14:30
|
Superbeheerder
Sinds: 26.08.12
|
Via deze twee sites is een leuke weergave van Flarm equipped ggliders te zien, zonder vertraging en met andere leuk features.
http://www.kisste...raffic=on#
http://live.glide...10&w=0
Bij beide kun je de opdracht zelf toevoegen door dit bestand te downloaden en via tasks te uploaden (Met dank aan Christ)
http://www.schell...task73.txt
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------
Zweefportaal gebruikersvoorwaarden
|
|
|
|
Sieb |
Geplaatst op 07-08-2015 21:28
|
Lid
Sinds: 28.11.08
|
Gaat dit nou over de juniorenwedstrijden of gaat het om de trackingsitewedstrijden? |
|
|
|
GerritKnoop |
Geplaatst op 07-08-2015 22:27
|
Lid
|
Sieb schreef:
Gaat dit nou over de juniorenwedstrijden of gaat het om de trackingsitewedstrijden?
Trackingsitewedstrijd. De topic starter begint hiermee en gebruikt de Junioren wedstrijd als voorbeeld. Zijn setup is echter allang achterhaald, alleen weettie dat zelf nog niet.
Gerrit Knoop
VEzc |
|
|
|
Marco Vermeer |
Geplaatst op 07-08-2015 23:38
|
Lid
Sinds: 19.06.15
|
Jan Ritsma schreef:
Martin schreef:
Ik zie weinig verschil wat de vliegtuigen betreft. Ik hoop dat ik niet door een vaste bezoeker als dom wordt beschouwd. Wat ik wel kan waarnemen is dat de site van die bezoeker (ik ben benieuwd naar wie daar achter zit:financieel) van die rode veelhoeken en circkels enz, weer geeft. Het is toch geen nav prog? Of zit daar meer achter?
Dag Martin, Je wilt weten wie er achter zweefvliegen on line zit en wie dat betaalt? Dan zij we snel uitgepraat. Het antwoord op beide vragen luidt : IK.
Maar nu je toch zo geintersseerd bijkt te zijn in geldstromen... Zoek eens uit wie het verblijf van Ferdi en Frouwke Kuipers betaalt (dit jaar) in Denemarken bij de WK vrouwen. zoek eens uit wie het transport van vliegtuigen met aanhangers betaalt naar WK in Amerika. Zoek eens uit wie het zelfde transport (en verblijf) betaalt voor kernploegleden die in de winter in Zuiafrika de Nationale mee vliegen. Zoek eens uit wie die tientallen spot ontvangertjes heeft betaald voor Glidertracking-Hiemstra en zoek gelijk even uit wie die tientallen KNVvL trackertjes heeft gekocht en betaald voor de zelfde club. Zoek uit wie de tientallen telefoon abo s betaalt voor al deze mislukkingen. De kans dat je daar iets vindt dat niet door de beugel kan is een miljard maal groter dan bij zweefvliegenonline. Dat beloof ikje.
Lieve Jan,
Ik begrijp je pijn dat je door alles en iedereen in zweefvliegend Nederland uit de "loop" wordt gehouden en dat je hierdoor met al deze brandende vragen blijft zitten. Net als jij, denk ik ook dat er heel erg veel geld verdwijnt naar zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. De FIFA ruikt hierbij vergeleken naar roosjes.....ik voel met je mee.....
Gelukkig heb jij geen idee hoeveel zweefvliegers belangeloos aan het werk zijn om onze junioren op een betaalbare manier naar Australie te krijgen, je doet ze zeer tekort met je vervelende insinuaties. En waarom GELUKKIG geen idee, omdat je maar wat om je heen aan het slaan bent, in de hoop dat iemand een touwtje naar je uitgooit? Blijven graaien zou ik zeggen.... Ik kan op al je vragen antwoord geven, maar ik neem het advies van zweefvliegend Nederland ter harte.....HET HEEFT GEEN ZIN!
Ik was gewaarschuwd voor de zieligheid en de frustraties dus reageer gerust hierop, je mag het laatste woord hebben.....
met medeleven..
Marco |
|
|
|
Ferdi Kuijpers |
Geplaatst op 07-08-2015 23:46
|
Lid
Sinds: 07.09.08
|
beste Martin,
op één van de zoekopdrachten van Ritsma geef ik je hier alvast een antwoord:
- Frouwke is hier bij de WK-vrouwen in Denemarken als steward actief op uitnodiging van de FAI; ze heeft daarvoor 3 weken vakantie opgenomen; haar reis- en verblijfkosten worden door de organisatie betaald (we staan met onze caravan op de camping van het vliegveld; zij eet bij de wedstrijdleiding)
- ik besteed 3 weken vakantie aan het Nederlands team als vliegcoach en ontvang geen enkele vergoeding; ik mag mee eten bij de teams VR en AU.
Bij uitzondering reageer op een bericht, omdat ik met naam genoemd wordt in een suggestieve vraagstelling die bij de niet geïnformeerde lezer een verkeerd beeld zal oproepen.
Ik ben hier omdat ik het zweefvliegen en de wedstrijdsport een warm hart toedraag: ik probeer aan de ontwikkeling daarvan een steentje bij te dragen.
Oh ja, ik ben bijna een halve eeuw bestuurder, instructeur, kaderlid, vrijwilliger van een zweefvliegclub, die entree biedt aan ieder die via onze sport in de luchtvaart wil belanden. Pro deo.
mvg
Ferdi Kuijpers |
|
|
|
Jan Ritsma |
Geplaatst op 08-08-2015 09:48
|
Lid
|
Sieb schreef:
Gaat dit nou over de juniorenwedstrijden of gaat het om de trackingsitewedstrijden?
Het ging over het vergelijken van tracking systemen waarvoor ik de juniorenwedstrijdens als voorbeeld nam.
De keuze van het onderwerp had beter gekund.
Ondertuseen gaat het over geldstromen, geintroduceerd door Martin, die graag mijn persoon aanvalt.
Normaal zou een moderator dan het onderwerp afsplitsen. daar zou je hier om kunen vragen, maar de moderator hier reageert naar goed KNVvL-gebruik, nergens op.
Op twee reacties wil ik reageren.
De eerste is van Neuf-said??
'nuff said
(informal) Used in various situations to either end a discussion, or to imply that further discussion is not needed (Short for 'enough said' .
Een annoniempje dat zes weken geleden lid is geworden van dit forum en meent een forumlid van het eerste uur te moeten schofferen.
De tweede is van Ferdi Kuipers, die wel met zijn echte naam post
Hij voelt zich aangesproken. Ferdi en Frouwke ken ik persoonlijk eigenlijk alleen van enkele wedstrijden en de tijd dat ik in de kernploeg zat Ze waren extreem aardig tegen mij. Helaas bleek dat achter mijn rug om heel anders te liggen. Datgene wat mij opgevallen is in de afgelopen 20 jaren, is dat deze familie altijd en eeuwig kans zag om op kosten van de ene of andere zweefvliegorganisatie te reizen, te verblijven en te vliegen. Het aller knapste is nog dat ze dit zodanig weten te verkopen dat ze als de grootste weldoeners van de Nederlandse zweefvliegerij gezien moeten worden, die zich volledig belangeloos opofferen. Dat zie ik anders
Waar het mij meer om gaat, is het probleem van de geldstromen binnen de KNVvL.
Een jaar of drie geleden ¨vond¨ het afdelingsbestuur een bedragje van enkele tienduizenden euro´s op een rekeningetje van de commissie wedstrijden en selectie. Het afdelingsbestuur was not amused.
De kosten die gemaakt worden voor het verzenden van zweefvliegtuigen naar evenementen en wie daarvan profiteren moeten openbaar zijn. In sommige gevallen wordt ook de aanhanger meegezonden en vogens mijn info kost dat bijna net zoveel als een nieuwe aanhanger. Als je niet openbaar maakt binnen een vereniging door wie dit alles wordt besloten, wie er profiteert en waar het geld vandaan komt en waar het heen gaat, dan ligt fraude op de loer. Zeker in een systeem waar diverse mensen in hoge mate op subjectiviteit berustende voordeeltjes worden toegeschoven. We hebben dus een gedetailleerd overzicht nodig om als KNVvL-leden dit te kunnen controleren. Eigenlijk zou dit heel normaal moeten zijn binnen een vereniging
Gewijzigd door Jan Ritsma op 08-08-2015 10:07
Jan Ritsma
|
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 08-08-2015 10:43
|
Lid
|
Jan Ritsma schreef:
Sieb schreef:
Het ging over het vergelijken van tracking systemen waarvoor ik de juniorenwedstrijdens als voorbeeld nam.
De keuze van het onderwerp had beter gekund.
Ondertuseen gaat het over geldstromen, geintroduceerd door Martin, die graag mijn persoon aanvalt.
Normaal zou een moderator dan het onderwerp afsplitsen. daar zou je hier om kunen vragen, maar de moderator hier reageert naar goed KNVvL-gebruik, nergens op.
Op twee reacties wil ik reageren.
De eerste is van Neuf-said??
'nuff said
(informal) Used in various situations to either end a discussion, or to imply that further discussion is not needed (Short for 'enough said' .
Een annoniempje dat zes weken geleden lid is geworden van dit forum en meent een forumlid van het eerste uur te moeten schofferen.
De tweede is van Ferdi Kuipers, die wel met zijn echte naam post
Hij voelt zich aangesproken. Ferdi en Frouwke ken ik persoonlijk eigenlijk alleen van enkele wedstrijden en de tijd dat ik in de kernploeg zat Ze waren extreem aardig tegen mij. Helaas bleek dat achter mijn rug om heel anders te liggen. Datgene wat mij opgevallen is in de afgelopen 20 jaren, is dat deze familie altijd en eeuwig kans zag om op kosten van de ene of andere zweefvliegorganisatie te reizen, te verblijven en te vliegen. Het aller knapste is nog dat ze dit zodanig weten te verkopen dat ze als de grootste weldoeners van de Nederlandse zweefvliegerij gezien moeten worden, die zich volledig belangeloos opofferen. Dat zie ik anders
Waar het mij meer om gaat, is het probleem van de geldstromen binnen de KNVvL.
Een jaar of drie geleden ¨vond¨ het afdelingsbestuur een bedragje van enkele tienduizenden euro´s op een rekeningetje van de commissie wedstrijden en selectie. Het afdelingsbestuur was not amused.
De kosten die gemaakt worden voor het verzenden van zweefvliegtuigen naar evenementen en wie daarvan profiteren moeten openbaar zijn. In sommige gevallen wordt ook de aanhanger meegezonden en vogens mijn info kost dat bijna net zoveel als een nieuwe aanhanger. Als je niet openbaar maakt binnen een vereniging door wie dit alles wordt besloten, wie er profiteert en waar het geld vandaan komt en waar het heen gaat, dan ligt fraude op de loer. Zeker in een systeem waar diverse mensen in hoge mate op subjectiviteit berustende voordeeltjes worden toegeschoven. We hebben dus een gedetailleerd overzicht nodig om als KNVvL-leden dit te kunnen controleren. Eigenlijk zou dit heel normaal moeten zijn binnen een vereniging
Zucht
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|
|
Jan Ritsma |
Geplaatst op 08-08-2015 11:17
|
Lid
|
Laatste dag Juniorenwedstrijden Venlo.
De Opdracht staat weer in de (prodeo) kaart, op de (prodeo) website van zweefvliegenonline en is er (prodeo) door mij ingezet.
Even op de F5 knop drukken als U de oude opdracht nog ziet.
Jan Ritsma
|
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 08-08-2015 12:14
|
Superbeheerder
Sinds: 21.08.08
|
Er wordt actief geblogd op de NJW: www.njw.zeefportaal.nl
Gewijzigd door webmaster op 08-08-2015 12:14 |
|
|
|
Jan Ritsma |
Geplaatst op 08-08-2015 13:02
|
Lid
|
En bovenaan deze blog staat:
Volg de Nationale Junioren Wedstrijd 2015 live!Stoer
Volg de vliegers live via Glidertracking
Via LiveTrack24
Opdrachten & uitslagen via SoaringSpot
Verslaggeving via deze website (zie hieronder)
Laten we nu net in deze draad hebben vastgesteld dat het tracken van de deelnemers via deze websites beter gaat met een hand vol dobbelstenen! Dat geldt al helemaal sinds ze betrapt zijn bij het stelen van de realtime vliegtuig data van zweefvliegenonline.nl
Laat onze Ben nu de enige site waar wel een getrouw live beeld te vinden is NIET noemen
Als het niet zo droevig was, dan kon je het best wel komisch vinden, hoe KNVvL medewerker Ben stoicijns telkens weer de grootste onzin verkondigt, terwijl iedereen al lang weet dat het onzin is, maar hij het slechts doet om zijn zoon (glidertracking) te pushen.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 08-08-2015 14:01
Jan Ritsma
|
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 08-08-2015 14:00
|
Lid
|
Jan Ritsma schreef:
En bovenaan deze blog staat:
Volg de Nationale Junioren Wedstrijd 2015 live!Stoer
Volg de vliegers live via Glidertracking
Via LiveTrack24
Opdrachten & uitslagen via SoaringSpot
Verslaggeving via deze website (zie hieronder)
Laten we nu net in deze draad hebben vastgesteld dat het tracken van de deelnemers via deze websites beter gaat met een hand vol dobbelstenen! Dat geldt al helemaal sinds ze betrapt zijn bij het stelen van de realtime vliegtuig data van zweefvliegenonline.nl
Laat onze Ben nu de enige site waar wel een getrouw live beeld te vinden is NIET noemen
Als het niet zo droevig was, dan kon je het best wel komisch vinden, hoe KNVvL medewerker Ben stoicijns telkens weer de grootste onzin verkondigt, terwijl iedereen al lang weet dat het onzin is, maar hij het slechts doet om zijn zoon (glidertrackig) te pushen.
zucht
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|