| 21-11-2024 | 20:32
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,410
· Nieuwste lid: KluZCSsb
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Doordeweeks vliegen bij Aero Club Salland
Harrie Wiertz
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-04-2014 15:44
Lid

Sinds: 23.12.08

Lemelerveld, 21 april 2014

Doordeweeks vliegen op Salland: ruimte voor heel zweefvliegend Nederland!

Beste zweefvliegers,

In de laatste Thermiek lazen wij dat Salland op doordeweekse dagen mogelijkheden biedt voor zweefvliegers uit Noord- en Oost-Nederland voor (overland)vliegen. Dat is maar de helft van het verhaal: ook zweefvliegers uit West- en Zuid-Nederland zijn van harte welkom om op doordeweekse dagen een kabeltje te komen pakken. Of twee, als je onverhoopt onderuitzakt bij de eerste poging.

Toegankelijk voor alle zweefvliegers
Iedereen die aantoonbaar lid is van een Nederlandse zweefvliegclub, geldige papieren heeft, zelf een kist meeneemt en aanwezig is op de briefing (9.30 uur) kan vanaf Salland de mooiste overlandvluchten maken. Ook van maandag tot en met vrijdag.

22,- per lierstart
Gasten betalen het ‘losse kabeltarief’ van 22,- per lierstart, of ze nemen meteen een ’10 startskaart’ van 200,- Dat is alles, daar komt niks meer bij. Geen kosten voor een gebruiksovereenkomst van je zweefvliegclub, niets van dat al. Hooguit nog wat contanten voor de beroemde koffie en de heerlijke maaltijden in de gezellige kantine van Bep en Fred.

De avond van tevoren even bellen (0572-371543) om je komst aan te melden, biedt de zekerheid dat er op je gerekend wordt. Wie van ver moet komen, kan ook voor een overnachting op onze camping kiezen: voor en/of na de vliegdag. Ook daarvoor eerst even bellen.

Tot ziens op – of liever gezegd boven – Salland!

Met vriendelijke groet,

Aero Club Salland

Harrie Wiertz
Secretaris

Jan Ritsma
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-04-2014 17:09

Lid

Sinds: 09.09.08

Harrie Wiertz schreef:
Lemelerveld, 21 april 2014

Doordeweeks vliegen op Salland: ruimte voor heel zweefvliegend Nederland!

NIET dus, want alleen:
Harrie Wiertz schreef:
Iedereen die aantoonbaar lid is van een Nederlandse zweefvliegclub

Er zijn mensen die denken dat ALLE zweefvliegers op deze wereld lid zijn van een Nederlandse zweefvliegclub, maar dat is echt een beetje narrow minded
Jan Ritsma

http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
jaspergrannetia
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-04-2014 23:11
Lid

Sinds: 17.12.08

Wij zijn er wel blij mee.
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!

TangoTango
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-04-2014 23:25
Lid

Sinds: 14.07.09

slowburntheatre.org/wp-content/uploads/match-spark-copy-e1346289172383.jpg
Bas Schellenberg
Aero Club Salland
DG800b TT

Fuchur
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-04-2014 01:07
Superbeheerder

Sinds: 26.08.12

Jan Ritsma schreef:
Harrie Wiertz schreef:

NIET dus, want alleen:
Harrie Wiertz schreef:
Iedereen die aantoonbaar lid is van een Nederlandse zweefvliegclub

Er zijn mensen die denken dat ALLE zweefvliegers op deze wereld lid zijn van een Nederlandse zweefvliegclub, maar dat is echt een beetje narrow minded

"Vereniging voor Zweefvliegers Zonder Club" oprichten.
"Probleem" opgelost.

Jan voor voorzitter?

frank.schellenberg.nl
maaikgollef
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-04-2014 15:06

Lid

Sinds: 06.09.08

Ik heb ook al een naam: Stichting Parasitaire Vliegers ACS Grin
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland

Jan Ritsma
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-04-2014 16:21

Lid

maaikgollef schreef:
Ik heb ook al een naam: Stichting Parasitaire Vliegers ACS Grin

Dat is de ACS toch al heel lang?
Privévliegers die lid zijn van de ACS maar die nooit gebruik maken van een hangaar of clubvliegtuig, uitmelken ten behoeve van de rest, is toch een graag gebezigde clubhobby van jullie, of niet soms? Grin
Gewijzigd door Jan Ritsma op 22-04-2014 20:55
Jan Ritsma

Dr P
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-04-2014 16:39
Lid

Sinds: 13.01.13

Ik ben normaal gesproken niet zo'n 'antwoorder' op de geplaatste berichten maar maak hier toch graag een uitzondering. Ik ben heel gelukkig met clubs waar het DDWV tegen beperkte kosten mogelijk is voor leden van andere clubs. Sommige velden liggen thermisch nu eenmaal wat minder gunstig, zo ook Ameland. Het DDWV tegen een heel redelijk tarief is dan een mogelijkheid voor leden om wat uren te maken en een keer overland te gaan. En ik geloof nooit dat de ACS van een kabeltarief van 22E nu erg rijk wordt, maar dat terzijde.

Verder is het mijn persoonlijke visie dat vliegen bij een club zeker ook vanuit veiligheidsaspect de voorkeur heeft. Binnen onze club, de ZC Ameland, vliegen wij heel geregeld met elkaar mee en corrigeren wij elkaar op vliegtechnische aspecten. Ik weet ook wel dat sommigen dat niet nodig hebben maar ik vind het een prima instrument en schaam mij hier niet voor, ook niet met reeds 28 jaar een ZVB op zak.

Het enige nadeel van DDWV is dat het niet in het weekend kan.....

Groet en vlieg veilig,

Pieter Groenendijk, voorzitter ZC Ameland

Jan Ritsma
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-04-2014 17:24

Lid

voorzitterZCA schreef:
Ik ben normaal gesproken niet zo'n 'antwoorder' op de geplaatste berichten maar maak hier toch graag een uitzondering. Ik ben heel gelukkig met clubs waar het DDWV tegen beperkte kosten mogelijk is voor leden van andere clubs. Sommige velden liggen thermisch nu eenmaal wat minder gunstig, zo ook Ameland. Het DDWV tegen een heel redelijk tarief is dan een mogelijkheid voor leden om wat uren te maken en een keer overland te gaan. En ik geloof nooit dat de ACS van een kabeltarief van 22E nu erg rijk wordt, maar dat terzijde.

Als je het voorgaande goed leest, is dit geen enkel punt van discussie. Sterker nog, ik onderschrijf jouw verhaal volledig. €22 voor een start is weinig. Ik ben best bereid om €50 per start te betalen, maar dan geen lid te zijn.
Het gaat niet om de kosten maar om het gezeur dat er bijna op iedere club te vinden is.
Het uitmelken van privévliegers slaat in de voorgaande posting op privévliegers binnen de ACS zelf. Zeker niet op gastvliegers.

voorzitterZCA schreef:
Verder is het mijn persoonlijke visie dat vliegen bij een club zeker ook vanuit veiligheidsaspect de voorkeur heeft.

Dat valt te bezien, bij bijna alle zware of dodelijke ongelukken onder Nederlandse zweefvliegers was de laatste jaren een instructeur of bestuurslid van een zweefvliegclub betrokken.

voorzitterZCA schreef:
Binnen onze club, de ZC Ameland, vliegen wij heel geregeld met elkaar mee en corrigeren wij elkaar op vliegtechnische aspecten. Ik weet ook wel dat sommigen dat niet nodig hebben maar ik vind het een prima instrument en schaam mij hier niet voor, ook niet met reeds 28 jaar een ZVB op zak.

Groet en vlieg veilig,

Pieter Groenendijk, voorzitter ZC Ameland

Als iemand zich niet zeker voelt dan is het verstandig dat hij om een checkstart vraagt.
Iemand dwingen is een ander verhaal, tenzij hij met clubmateriaal vliegt natuurlijk.

Maar, ik heb een voorstel! www.zweefportaal.nl/main/images/smiley/cool.gif

Ik wordt vol betalend senior zweefvliegend lid van Ameland a €80,- per jaar, mits dat betekent dat ik een aantal keren door de week mag vliegen op Salland, Terlet, en Malden.

Verder beloof ik om nooit op Ameland te verschijnen en dus geen gebruik te maken van clubmateriaal stemrecht etc. Ook winterwerk gaat niet lukken want dan vlieg ik op het zuidelijk halfrond.

Deal? Smile

Oja, een zweefvliegbewijs heb ik nu 47 jaar.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 22-04-2014 17:29
Jan Ritsma

bertbron
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-04-2014 21:18
Lid

Sinds: 01.09.08

voorzitterZCA schreef:
....

Tja DDWV heeft iets met doordeweek te maken geloof ik. Smile

Als ik de website van de VCH (http://www.vliegc...eveen.html) bekijk dan heet het daar gastvliegers en is er geen beperking in het weekend. Ook zweefvliegers die geen lid zijn van een andere club binnen NL mogen toch nog 3 starts per jaar maken.
Bert Bron

ericmunk
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-04-2014 22:06
Lid

Sinds: 17.09.08

Jan Ritsma schreef:
Privévliegers die lid zijn van de ACS maar die nooit gebruik maken van een hangaar of clubvliegtuig, uitmelken ten behoeve van de rest, is toch een graag gebezigde clubhobby van jullie, of niet soms? Grin

Die ervaring heb ik als Sallandse privévlieger niet...

Jan van Maarseveen
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-04-2014 22:24
Lid

Sinds: 02.09.08

Jan, ik behoor niet tot jouw fanclub maar eerlijk is eerlijk, jouw zet om 80 Euro naar Ameland over te maken is werkelijk meesterlijk! Schaakmat heet dat.
Gewijzigd door Jan van Maarseveen op 22-04-2014 22:25
Jan van Maarseveen (ACvZ, VHZ, CVVMC)

Jan Ritsma
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-04-2014 23:36

Lid

ericmunk schreef:
Jan Ritsma schreef:

Die ervaring heb ik als Sallandse privévlieger niet...

Die ervaring heb je niet, je ervaart het niet, of het hindert je niet?

Een privévlieger die geen gebruik maakt van de vloot of hangaar van zijn club en net zoveel betaalt als iemand die wel afhankelijk is van de clubvloot, wordt nu eenmaal uitgemolken.
Ik zou dat niet in het zoeklicht zetten, als er hier niet een minkukel, die waarschijnlijk zwaar van privévliegers profiteert, als dank ook nog eens durft te beweren dat die groep tot de parasieten behoort.

Een club die dit eerlijk aanpakt is Deelen. Daar betalen privévliegers niet mee aan de clubvloot en krijgen derhalve een aanzienlijke korting!
Jan Ritsma

jaspergrannetia
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 00:38
Lid

LOL Pieter! :-)
Jasper Grannetia
Aero Club Salland

Mountains Rock!

jaspergrannetia
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 01:04
Lid

Jan Ritsma schreef:

Meld je aan als lid van de ACS, Jan, dan mag je meepraten over wat wij doen en laten. Kost meer dan 80 euro per jaar, dat wel, maar dan mag je komen vliegen wanneer je wilt. Wel even een checkstart doen, want dat is bij ons een jaarlijkse verplichting.

Je moet ook een paar uurtjes maken, maar we kunnen je wel wat werkjes geven die je thuis op je PC kunt doen. Doen andere leden die ver wonen ook, geen probleem. En we hopen ook dat je soms je handen zomaar spontaan uit de mouwen steekt, want wij moeten veel zelf doen, omdat het anders voor velen te duur wordt.

Je kist kan niet in de hangaar, maar mag in de aanhanger natuurlijk wel op het veld staan. Verder ben je van harte welkom bij Bep en Fred in de kantine, eigenlijk meer een huiskamer. Mocht je een (sta)caravan op onze eigen camping willen zetten dan kan dat, maar op dit moment is er geloof ik een wachtlijstje, maar dat duurt nooit heel lang, joh. Toilet, douche, alles is geregeld, maar soms moet je even helpen met het doorprikken dan de riolering. Daar bellen we natuurlijk geen vakman voor.

Vliegen kan in principe zeven dagen per week. Als privévlieger stellen wij het op prijs als je soms even wat passagiers vliegt, maar op mooie dagen doen we niet moeilijk. Zelfs de ARC-inspecties doen de technici voor je en ook nog eens gratis. Krasje wegpoetsen of sleutelen aan je kist? Kan in de goedgekeurde werkplaats.

En weet je wat ook leuk is aan onze club? Het is net Cheers: 'Where everybody knows your name and they're always glad you came.'. Weet je ook eens hoe dat voelt. :-)

Tot op Salland!

Jasper
Jasper Grannetia
Aero Club Salland

Mountains Rock!

Andrew01
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 06:48
Lid

Sinds: 23.04.10

Salland is inderdaad top. Heb daar een week op de camping gestaan tijdens TABOE en alles was in de puntjes geregeld.

www.airteam2000.nl
maaikgollef
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 08:11

Lid

Sinds: 06.09.08

Jan Ritsma schreef:
Ik ben best bereid om €50 per start te betalen, maar dan geen lid te zijn.
Het gaat niet om de kosten maar om het gezeur dat er bijna op iedere club te vinden is.
Het uitmelken van privévliegers slaat in de voorgaande posting op privévliegers binnen de ACS zelf. Zeker niet op gastvliegers.

De privevliegers op de ACS, waaronder ikzelf, zien dat beslist niet als uitmelken hoor. Maar prima als jij 50 euri per start wilt betalen, dat kan ook bij ons. Je moet er alleen wel 20 kopen. Hoor je ons nergens meer over.

deal?
Peter Schellenberg
Aeroclub Salland

borisbroere
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 08:34

Lid

Sinds: 02.09.08

Jan van Maarseveen schreef:
Jan, ik behoor niet tot jouw fanclub maar eerlijk is eerlijk, jouw zet om 80 Euro naar Ameland over te maken is werkelijk meesterlijk! Schaakmat heet dat.

En het kan zelfs nog goedkoper! Smile

Jan Ritsma
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 09:37

Lid

jaspergrannetia schreef:
Jan Ritsma schreef:

Meld je aan als lid van de ACS, Jan, dan mag je meepraten over wat wij doen en laten. Kost meer dan 80 euro per jaar, dat wel, maar dan mag je komen vliegen wanneer je wilt. Wel even een checkstart doen, want dat is bij ons een jaarlijkse verplichting.

Je moet ook een paar uurtjes maken, maar we kunnen je wel wat werkjes geven die je thuis op je PC kunt doen. Doen andere leden die ver wonen ook, geen probleem. En we hopen ook dat je soms je handen zomaar spontaan uit de mouwen steekt, want wij moeten veel zelf doen, omdat het anders voor velen te duur wordt.

Je kist kan niet in de hangaar, maar mag in de aanhanger natuurlijk wel op het veld staan. Verder ben je van harte welkom bij Bep en Fred in de kantine, eigenlijk meer een huiskamer. Mocht je een (sta)caravan op onze eigen camping willen zetten dan kan dat, maar op dit moment is er geloof ik een wachtlijstje, maar dat duurt nooit heel lang, joh. Toilet, douche, alles is geregeld, maar soms moet je even helpen met het doorprikken dan de riolering. Daar bellen we natuurlijk geen vakman voor.

Vliegen kan in principe zeven dagen per week. Als privévlieger stellen wij het op prijs als je soms even wat passagiers vliegt, maar op mooie dagen doen we niet moeilijk. Zelfs de ARC-inspecties doen de technici voor je en ook nog eens gratis. Krasje wegpoetsen of sleutelen aan je kist? Kan in de goedgekeurde werkplaats.

En weet je wat ook leuk is aan onze club? Het is net Cheers: 'Where everybody knows your name and they're always glad you came.'. Weet je ook eens hoe dat voelt. :-)

Tot op Salland!

Jasper

Tjonge, Jasper, soms stijg je boven jezelf uit en blijk je behalve achterlijke plaatjes en onnozele oneliners, in staat om in één bericht wat regels achter elkaar neer te kunnen pennen www.zweefportaal.nl/main/images/smiley/tup.gif

Laat ik je voorstel even samenvatten: Ik mag lid worden van de Aeroclub Salland en ontvang daarvoor de eer om drie tot 6 keer per jaar (want zoveel starts maak ik binnen NL) opgelierd te worden. Dat gaat me alles bij elkaar €815,- kosten voor entreegeld lidmaatschap en start abo.

Voor die eer ontvang ik een werkstraf van een paar uur, ben ik verplicht om met een ACS instructeur te vliegen (met het risico om met een Puchasz de grond in geboord te worden). Ik mag meebetalen aan een vloot waar ik geen gebruik van wil maken en een hangaar waar mijn kist niet in mag. Ik mag op de wachtlijst van een camping, waar ik niets te zoeken heb en ben verplicht het riool schoon te maken. Verder moet ik er rekening mee houden dat er "moeilijk" tegen me gedaan wordt als ik op een minder goede dag geen passagiers wil vliegen.

Ik moet het nog even evalueren, maar op het eerste gezicht lijkt het er op dat de ACS maximaal op mij wenst te paraciteren. www.zweefvliegenonline.nl/phpBB-3.0.5/phpBB3/images/smilies/icon_hypocrite.gif

Ooit eiste de boevenclub van de SZT dat "door de weekvliegers" op Terlet lid moesten zijn van een Nederlandse zweefvliegclub. Pure chantage natuurlijk. Toen was ik nog zo gek om mij aan te melden bij de ACS via Hadriaan van Nes. Ik was volledig eerlijk en zei er bij, dat ik mij nimmer op Salland zou laten zien en me nergens mee zou bemoeien.

Wat denk je? Ik kreeg een Email dat zoiets "slecht was voor de clubgeest" Ik denk dat Frank Versteegh er niet zover naast zat toen hij in de Thermiek Nederlandse zweefvliegclubs omschreef als krankzinnige inrichtingen waar je een extreem hoog hek omheen zou moeten zetten.
Jan Ritsma

Alex Landman
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-04-2014 09:45
Lid

Sinds: 11.09.08

De keren dat ik de ACS bezocht waren altijd gezellig, vriendelijke en behulpzame mensen! Beetje triest dat een prima idee zo behandeld wordt......................... Frown

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.21 seconden