Nieuw in Italie: (motor)zweefvliegtuigbelasting
|
webmaster |
Geplaatst op 28-12-2011 18:18
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
Economische crisis in Italië wordt zelfs afgewenteld op de zweefvlieger. :(
In Italië moet straks per zweefvliegtuig / motorzwever jaarlijks een bedrag van 450 eu aan de belastingdienst afgedragen worden. Het schijnt ook te gaan gelden voor vliegtuigen die langer dan 48 uur op Italiaanse bodem staan!
bronnen: http://www.govern...4-7206.pdf (zie artikel 16, punt 11) en http://www.facebo...gelfliegen
Google Translate van artikel 16, punt 11:
11. En 'vastgestelde belasting op kadastraal prive-vliegtuigen, waarvan er
Artikel 744 van het Wetboek Navigation, geregistreerd in nationale vliegtuigen registreren in de volgende jaarlijkse maatregelen:
a) vliegtuigen met een maximale startgewicht:
1) tot 1.000 kg, 1,50 euro per kg.;
2) tot 2000 kg, 2,45 euro per kg.;
3) tot 4.000 kg, 4,25 euro per kg.;
4) tot 6000 kg, 5,75 euro per kg.;
5) tot 8.000 kg, 6,65 euro per kg.;
6) tot 10.000 kg, 7,10 euro per kg.;
7) meer dan 10.000 kg, 7,55 euro per kg.;
b) helikopters: de verschuldigde belasting, en 'gelijk aan twee keer zo
vastgesteld voor het overeenkomstige gewicht van het vliegtuig;
c) zweefvliegtuigen, motorische zweefvliegtuigen, ballonnen, en gyroplanes, 450,00 euro.
Gewijzigd door webmaster op 28-12-2011 19:00 |
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 28-12-2011 19:53
|
Lid
Berichten: 571
Sinds: 04.09.08
|
te gek voor woorden !
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|
|
Ruud Holswilder |
Geplaatst op 28-12-2011 20:56
|
Lid
Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08
|
Dat zouden de Grieken ook moeten doen |
|
|
|
Bier |
Geplaatst op 28-12-2011 20:58
|
Lid
Berichten: 655
Sinds: 01.09.08
|
....want Europa heeft ons zoveel goeds gebracht
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------
Schleigah! |
|
|
|
Ruud Holswilder |
Geplaatst op 28-12-2011 21:08
|
Lid
Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08
|
Bier schreef:
....want Europa heeft ons zoveel goeds gebracht
Europa: kosten en baten
Het lidmaatschap van de Europese Unie heeft voor Nederland duidelijk een aantal voordelen, maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
Voordelen zijn bijvoorbeeld:
-
langdurige vrede en stabiliteit na eeuwen van vaak verwoestende oorlogen.
-
een grotere welvaart door het goeddeels wegvallen van interne grenzen, waar Nederland als handelsland mooi van profiteert. Het Centraal Planbureau i heeft becijferd dat het nationaal inkomen van Nederland sinds 1970 6 tot 8 procent hoger ligt dankzij afspraken over vrijere handel die binnen de Europese Unie i én de Wereldhandelsorganisatie WTO i zijn gemaakt. Per jaar levert dat een voordeel op van circa € 1800 per persoon.
het samen met andere Europese landen beter in staat zijn om grensoverschrijdende en wereldomvattende problemen het hoofd te bieden.
-
praktische voordelen, zoals het vrij kunnen reizen, wonen, werken en studeren in Europa.
Tegenover deze voordelen staan:
-
het prijskaartje: maximaal 275 euro per hoofd van de bevolking per jaar. Rekening houdend met de terugvloeiende subsidies en de recentelijk door de Nederlandse regering bedongen korting van 1 miljard euro zal in 2007 feitelijk zo'n 150 euro per hoofd van de bevolking worden afgedragen.
-
minder bewegingsvrijheid op terreinen waarvoor in Europa gezamenlijke afspraken zijn gemaakt. Zo mag de Nederlandse regering bijvoorbeeld slechts in beperkte mate het financieringstekort laten oplopen om de economie te stimuleren. |
|
|
|
zes-acht |
Geplaatst op 29-12-2011 13:53
|
Lid
Berichten: 13
Sinds: 05.10.09
|
@Webmaster: snel dit topic wegschuiven naar "besloten", voordat er een ambtenaar op een geweldig idee komt...
Johan van R. |
|
|
|
kloppertjes |
Geplaatst op 29-12-2011 17:03
|
Lid
Berichten: 224
Sinds: 01.09.08
|
Het enige dat ze hiermee bereiken is dat luchtvaartmaatschappijen waar mogelijk de uitvalsbasis uit italië verplaatsen en hun kisten in een ander land laten registreren.
Een B737 kost al 401k Euro per jaar! De kosten voor overschrijven naar een andere registratie zijn daarmee snel terugverdient zou ik denken.
Ivar Klop |
|
|
|
Chester |
Geplaatst op 29-12-2011 18:54
|
Lid
Berichten: 244
Sinds: 01.06.09
|
Kloppertjes schreef:
Het enige dat ze hiermee bereiken is dat luchtvaartmaatschappijen waar mogelijk de uitvalsbasis uit italië verplaatsen en hun kisten in een ander land laten registreren.
Een B737 kost al 401k Euro per jaar! De kosten voor overschrijven naar een andere registratie zijn daarmee snel terugverdient zou ik denken.
Het artikel noemt PRIVEvliegtuigen, dus dat lijkt me geen issue.
Straks vliegt heel zwevend Europa met een D-registratie... |
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 11-01-2012 16:51
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
Bericht van Aldo Cernezzi - www.voloavela.it
I receive many questions from foreign pilots about the new tax.
So far, many details of the new tax are undefined. The government has set the rule, but it won't be implemented in real life until the Tax Agency defines the operational details, who, how and when to pay. That is, we have to wait until Feb. 26th.
The rule introduces a tax on every private aircraft (exceptions for aircraft owned by clubs, airline operators and so on and on). Power planes are taxed with reference to the all up mass. Helicopters pay double than planes of the same weight.
Gliders, balloons and gyros have been imposed a fixed annual tax of 450 Euros, be they registered in the Italian CAA or in any other aviation registry. The crucial point for foreigners is "comma 14-bis". The tax is "due by any aircraft (still the exemptions above apply) that stays on Italian territory for more than 48 consecutive hours".
Now, if the Tax Agency will not clarify that this applies in fact only to Italian residents, who own such aircraft, there is the risk that all visitors from any nationality should pay.
In summary, there is the potential for destroying aviation tourism in Italy, or maybe it will "just" be a new tax for us Italians.
still, happy landings in 2012! |
|
|
|
TonS |
Geplaatst op 11-01-2012 19:55
|
Lid
Berichten: 566
Sinds: 08.10.08
|
Ik vraag me af of het juridisch wel houdbaar is om een niet-Italiaan die met zijn kist Italië binnenrijdt te belasten. Er is in Europa zoiets als vrij verkeer van goederen en mensen.
En dan is natuurlijk nog de vraag hoe ze dit zouden moeten handhaven met open grenzen. |
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 11-01-2012 22:53
|
Lid
Berichten: 571
Sinds: 04.09.08
|
hoi Ton,
is mafia een vreemd woord voor jou ?
Gewijzigd door Frits Urselmann op 11-01-2012 22:54
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|
|
TonS |
Geplaatst op 12-01-2012 08:54
|
Lid
Berichten: 566
Sinds: 08.10.08
|
Zijn dat die lui met karabijnen die je soms wel eens bij de Italiaanse grens zijn, Frits? ;-) |
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 12-01-2012 20:59
|
Lid
Berichten: 571
Sinds: 04.09.08
|
TonS schreef:
Zijn dat die lui met karabijnen die je soms wel eens bij de Italiaanse grens zijn, Frits? ;-)
een mafia is doorgaans slecht te herkennen , maar het zou goed kunnen ! blijft oppassen met die lui !
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 12-01-2012 23:13
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
En nog een artikel hierover in: www.fliegen-in-italien.de (duits)
|
|
|
|
Bier |
Geplaatst op 12-01-2012 23:36
|
Lid
Berichten: 655
Sinds: 01.09.08
|
een mafia is doorgaans slecht te herkennen
Valt wel mee hoor:
en
en niet te vergeten:
deze is een beetje in ongenade gevallen omdat zijn afperspraktijken niet genoeg opbrachten:
Deze draad bevestigt dat de EU een sterke wissel gedaan heeft door frisse aanvaller in te brengen.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------
Schleigah! |
|
|
|
webmaster |
Geplaatst op 13-01-2012 21:16
|
Superbeheerder
Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08
|
De DAeC heeft ook een nieuwsbericht over dit onderwerp geplaatst: http://www.daec.d...steuer.php
Der DAeC zusammen mit den europäischen Partnern wird sich deshalb gegen die geplanten Steuern zur Wehr setzen und mögliche politische und rechtliche Schritte prüfen. |
|
|
|
Otto Foelkel |
Geplaatst op 14-01-2012 17:19
|
Lid
Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09
|
Italië
In achteloos verdwalen
verloren zij hun geld
dus gaan zij het nu halen
waar zuinig werd geteld
en wie niet kan betalen
gaat naar de vuilnisbelt...
----- |
|
|
|
Tim |
Geplaatst op 17-01-2012 19:09
|
Lid
Berichten: 4
Sinds: 17.01.12
|
Zweefvliegclub Teuge gaat ieder voorjaar naar Aosta. Na dit bericht te hebben gelezen, hebben we natuurlijk meteen contact opgenomen met Ricky, de chef daar ter plaatsen.
"Klink klare onzin, er is niets vanwaar" aldus Ricky. Hij wordt plat gebeld en gemaild door bezorgde vliegers uit heel Europa. "Er is wel iets gaande wat betreft belastingen maar dat heeft slechts betrekking op de Italianen zelf, daarbij is die wet nog in de bespreek fase en heeft de vallei van Aosta in autonome status wat wil zeggen dat elke landelijke wet niet automatisch ook daar van toepassing is"
Hij vroeg om Holland op de hoogte te brengen dat het om een broodje aap gaat, dus bij deze. |
|
|
|
ton baars |
Geplaatst op 17-01-2012 20:26
|
Lid
Berichten: 29
Sinds: 02.09.08
|
vlg mij is Ricky "zij " en niet hij. |
|
|
|
frans |
Geplaatst op 17-01-2012 20:50
|
Lid
Berichten: 287
Sinds: 01.09.08
|
ga jij dat ff tegen Ricky vertellen dan. Succes....
Gewijzigd door frans op 17-01-2012 20:51
FRans |
|
|