Verslag van Peter, Woensdag 6 juli
Door Jeroen op 06 July 2005 - 20:15:44
woensdag 6 juli 2005
Vandaag net als de andere dagen eerst het vliegtuig vol water tanken, over de weegbrug rijden (precies 750 kg), de kist in de grid zetten. Daarna 15 minuten tijd om te ontbijten om om 10 uur bij de briefing te kunnen zijn. Steven kreeg vanwege de 1ste NL overwinning een fles champagne. Super!
Vandaag een AAT van 4 uur en kans op buien, maar verder is gewoon goed weer voorspeld. De 15M klasse heeft dezelfde opdracht maar alleen een ander startpunt. Om 11:30 werden de eerste kisten opgesleept. Het stijgen was direct goed. Samen met Hein wachtend voor de start al een stukje op koers gevlogen, maar al redelijk snel om gedraaid omdat we vreesden dat het wel zou kunnen gaan over ontwikkelen. Op de weg naar de startlijn kwamen we de Duitsers al tegen. Die waren reeds gestart. Al hoogte winnend in de startsector zagen we de één na de ander afvliegen en zodra we op de maximale hoogte zaten dus ook direct afgevlogen.
Het eerste been ging als een speer en al snel zaten de Engelse bij ons kennelijk direct na ons gestart. Hein kon ik niet echt bijhouden en in de eerste sector ben ik iets eerder omgedraaid om daarna weer samen verder te kunnen. Hein ging als de brandweer en de Engelsen volgende Hein trouw. In 2de sector hielden de cumuli op en terug op koers leken zich steeds meer buien te vormen. Besloten om, ondanks dat het heel hard ging op niet tot het einde van de 2de sector te vliegen. Achteraf gezien een goede keuze. De derde sector lag volledig in de regen. Aan de west kant vonden we stijgen, maar dit werd al snel minder. Hein zal al weer enkele honderden meters hoger en ik moest hem laten gaan. Hein is door de bui noord lang een andere bui gegaan terwijl ik ver zuid om de bui ben gevlogen. Via Rayskala naar de laatste sector ging naar mijn gevoel prima. Toch heeft Hein het beter gedaan. Sterker nog hij heeft vandaag gewonnen. En nog mooier Steven heeft alweer een dagoverwinning behaald.
Peter.